Awek Pertamaku Anak Ustaz

Ceritaku mungkin sama dengan ceritamu...

Sewaktu aku di tingkatan 5, aku terpikat kat sorang awek ni. Tapi dia tak layan pun aku.  Anak ustaz... Tapi masa sekolah aku  ni kategori pemalu... betul... tak caya, tanya mak aku... Satu hari tu, sekolah kami mengadakan perkhemahan unit beruniform. Aku kena pergi coz member semua pegi.  Yang bestnya awek tu pegi juga. Masa tu dia dalam tingkatan tiga. Aku ni masa camping tu takde la nak ikut sangat program yang diberikan.  Untuk cukupkan korum jer. 

Tapi... ini adalah peluang untuk aku kenal lebih dekat lagi dengan awek tu tadi.  Alhamdulillah, dengan bantuan adik angkat ku, dapat gak aku bersembang dan jual minyak kat awek tu.

Oleh kerana camping tu diadakan pada minggu terakhir persekolahan, maka kami semua selepas habis camping pulanglah ke rumah masing-masing. Aku dah cukup puas hati dpt mengenali dan berbual dengan gadis idamanku tadi.

Entah macam mana suatu hari semasa cuti, adik angkatku memberitahu bahawa anak ustaz tu nak couple dengan ku.  Alamak... melompat aku kegembiraan. Masa tu takde henpon lagi. So, dok main surat jer lah. Surat punya surat, satu hari dia ajak jumpa. Korang tau, bapak dia ni ustaz tentera. Jadi, nak keluar dari kem tu banyak ler kena jawab ngan ayahnya. Ustaz pulak tu. Time jumpa aku, adik angkat aku dan adik awek ni ler yang jadi pengiring. Kalau orang tengok, macam aku ni 'beristeri tiga' pulak. Tak apalah, janji dapat jumpa awek...

Dipendekkan cerita, masuk jer tingkatan 6 aku berpindah ke sekolah lain pula. Banyaknya sekolah... Sekolah baru, jadi ler orang baru. Senior ngan junior dok jeling semacam jer kitorang. Seminggu kitorang kena orientasi. 

Selepas seminggu orientasi, bebas ler kami nak ke mana pun. Masa tu, kalau orang jeling, kira dah boleh lawan balik ler jelingan tu.

Nak dijadikan cerita, awek ku tadi pun ikut sama pindah ke sekolah baru aku tu. Pergh... pucuk dicita ulam mendatang. Hari-hari dapat jumpa...hari-hari pula merajuk... dia ler yang merajuknya, aku ni tukang pujuk jer. Pompuan ler katakan, kalau tak merajuk tak sah. Nasib badan. Selalunya kitorang balik lewat. Bukan memadu asmara, dok berbual jer. 'Bodyguard'  dua orang dok tunggu. Masa aku sekolah dulu, tak pernah aku dengar pula kes buang bayi ni. Ye lah, masa tu semua orang ikut peraturan. Kekadang benda yang sama jer dibualkan setiap hari. Kalau berbual pun kat perpustakaan ngan kantin jer. Itupun dah kira salah tau... Tapi... cinta punya pasal, layan jer la...

Aku pun nak jaga juga status dia sebagai anak seorang ustaz. Tak ada lah lebih2, just jeling2, gelak2 jer. Aku kan pemalu... nanti ler aku sambung citer lagi. Dah penat, nak gi tengok bebudak jap.

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

noob sial cite kaww...

Catat Ulasan

Back to Top