0

Dari Shah Alam Ke Genting Highlands

Ceritaku mungkin sama dengan ceritamu...

Bertemu lagi...

Posting kali ini aku nak bercerita sedikit tentang hari ini. Hari ini aku bangun awal.  Jam 9.15 pagi aku dah berada kat Shah Alam. Sepatutnya jam 9.00 pagi... tapi biasa le kan, janji apa? janji rock.  Aku nampak empat orang jer yang ada dari jumlah seramai 34 orang yang sepatutnya bersamaku.  Rupa-rupanya mereka berada di dalam bangunan.... puteri-puteri lilin.... lilin lama ler katakan, lagi ler cepat cairnya... ye tak?  

Tunggu punya tunggu bas sampai jam 10.10 pagi. Setelah semua barang disimpan dan semua peserta naik bas, maka kami pun secara rasminya bergerak ke Genting Highlands.  Ada kursus hari ini hingga Jumaat di sana.  Kursus bagi geng-geng "otai rock kapak".  Lelaki 25 orang dan yang perempuannya pula 7 orang termasuk urusetia.  Tapi ada juga yang pergi sendiri ke Genting.  So, tak ramai ler dalam bas tu.  Campur-tolak dalam 20 lebih orang jer. Bas mula bergerak pada jam 11.05 pagi.  Sebenarnya kitorang tak kenal pun ahli rombongan tu.  Kemesraan antara kami bermula di tempat berhimpun.

Sepanjang perjalanan aku banyak terlelap. Cuma bila bas berhenti di tol, aku buka mata. Melihat sekitar kot-kot ada benda berlaku....... masih panas beb, cerita tu.... Tepat jam 12.00 bas berhenti lagi.  Lain macam jer tempat ni... Eh, ni Genting Sempah! Takkan ler 55 minit jer dah sampai... heran, aku memang hairan. Turun jer lah. Kami diberi masa 30 minit untuk mengisi perut masing-masing atau buat apa-apa yang patut.  Selepas 30 minit kami bergerak ke bas semula dan 12.45 bas meneruskan perjalanannya ke Genting Highlands. Dalam masa 30 minit sampailah kami kat hotel penginapan kami. Macam tak percayalah...Aku kini di Genting Highlands buat kesekalian kalinya.

Kalau ikutkan jadual pendaftaran, kami kena mendaftar jam 2.00 petang. Tapi dok tengok orang ramai berkumpul kat kaunter, kitorang pun ikut sama. Daftar ler masa tu jugak, tapi kunci tak dapat lagi.  Budak kaunter tu kata bilik tak kemas lagi.  Nasib baiklah ada kedai mamak sebelah hotel tu. Di situlah kitorang melepak sambil bercerita. 

Kami kemudiannya dipanggil ke sebuah dewan untuk diberi taklimat.  Jam menunjukkan 2.20 petang, bilik masih belum siap lagi.  Di dewan itu, kami diberi taklimat ringkas tentang perjalanan kursus serta peraturannya sekali. Biasalah kan, geng "otai rock kapak". Silap haribulan kena kapak kau... ha... tau takut.  Kami juga diberi sebab kenapa kami berada di situ. Terasa bertuah pula aku. Setelah dipilih penghulu dan penghuli akhirnya dapatlah kuncik bilik. Satu bilik dua orang. Bilik besar juga, katil untuk tiga orang. Okaylah tu, boleh juga kami relaks. Dah masuk bilik tidurlah sementara menunggu aktiviti seterusnya jam 8 malam nanti.

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top